Search box

Search results

Records found: 6836  
Your query: Type of Object = "obraz"
  1. To the basket   Pečenie hrušovských ľepňíkov 001-03

    pec, lopata
    "Ľepňík" je tradičné jedlo z chlebového cesta, ktoré sa pripravovalo takmer v každej hrušovskej domácnosti. "Ľepňíke" sa v peci otáčajú pomocou ohrabla, aby sa upiekli zo všetkých strán rovnomerne. Súčasne sa pečie 4-5 lepníkov. Keď sa upečený vyberie, do pece sa dáva hneď ďalší, a takto na jedno nakúrenie pece sa upečie 25-35 lepníkov. Kvalita lepníkov závisí od správneho namiesenia cesta a vykúrenia pece. Žena pomocou ohrabla vyberá upečený "ľepňík" z pece. Na lopate má pripravenú ďalšiu vyvaľkanú lokšu natretú zemiakovou hmotou.
    Pečenie hrušovských ľepňíkov 001-03
  2. To the basket   Lašung a čardáš z Kubrej 001-06

    ľudový tanec, čardáš
    Tanec pozostáva z pomalej a rýchlej časti. V pomalej časti sa používa motív dvojkročky a párového krútenia, muž drží partnerku v páse, žena má ruky na partnerových ramenách. V rýchlej časti sa využívajú skočné motívy, párové krútenie v kombinácii s vyhadzovaním respektíve zvrtnutím partnerky vo výskoku.
    Lašung a čardáš z Kubrej 001-06
  3. To the basket   Lašung a čardáš z Kubrej 001-05

    ľudový tanec, čardáš
    Tanec pozostáva z pomalej a rýchlej časti. V pomalej časti sa používa motív dvojkročky a párového krútenia, muž drží partnerku v páse, žena má ruky na partnerových ramenách. V rýchlej časti sa využívajú skočné motívy, párové krútenie v kombinácii s vyhadzovaním respektíve zvrtnutím partnerky vo výskoku.
    Lašung a čardáš z Kubrej 001-05
  4. To the basket   Lašung a čardáš z Kubrej 001-04

    ľudový tanec, čardáš
    Tanec pozostáva z pomalej a rýchlej časti. V pomalej časti sa používa motív dvojkročky a párového krútenia, muž drží partnerku v páse, žena má ruky na partnerových ramenách. V rýchlej časti sa využívajú skočné motívy, párové krútenie v kombinácii s vyhadzovaním respektíve zvrtnutím partnerky vo výskoku.
    Lašung a čardáš z Kubrej 001-04
  5. To the basket   Lašung a čardáš z Kubrej 001-03

    ľudový tanec, čardáš
    Tanec pozostáva z pomalej a rýchlej časti. V pomalej časti sa používa motív dvojkročky a párového krútenia, muž drží partnerku v páse, žena má ruky na partnerových ramenách. V rýchlej časti sa využívajú skočné motívy, párové krútenie v kombinácii s vyhadzovaním respektíve zvrtnutím partnerky vo výskoku.
    Lašung a čardáš z Kubrej 001-03
  6. To the basket   Lašung a čardáš z Kubrej 001-02

    ľudový tanec, čardáš
    Tanec pozostáva z pomalej a rýchlej časti. V pomalej časti sa používa motív dvojkročky a párového krútenia, muž drží partnerku v páse, žena má ruky na partnerových ramenách. V rýchlej časti sa využívajú skočné motívy, párové krútenie v kombinácii s vyhadzovaním respektíve zvrtnutím partnerky vo výskoku.
    Lašung a čardáš z Kubrej 001-02
  7. To the basket   Lašung a čardáš z Kubrej 001-01

    ľudový tanec, čardáš
    Tanec pozostáva z pomalej a rýchlej časti. V pomalej časti sa používa motív dvojkročky a párového krútenia, muž drží partnerku v páse, žena má ruky na partnerových ramenách. V rýchlej časti sa využívajú skočné motívy, párové krútenie v kombinácii s vyhadzovaním respektíve zvrtnutím partnerky vo výskoku.
    Lašung a čardáš z Kubrej 001-01
  8. To the basket   Dievčenský sviatočný odev z Madačky

    detský odev, sviatočný odev, rukávce, živôtik, sukňa, zástera, pás, šatka na plecia, spona, pančuchy, výšivka krivou ihlou, tkanie, viazanie
    Dievčatá majú oblečené biele vyšívané rukávce, na nich krížom cez prsia bielu šatku zvanú "kosička", ktorá je uviazaná vzadu na voľný uzol a pri krku zopnutá sponou. Na "kosičke" majú oblečený "ľajbík" (živôtik). Okolo sukne zvanej "geceľa" majú opásanú tkanú zásteru nazývanú "šata" zakončenú strapcami. Na "šaťe" dievčaťa vpravo sa v hornej časti objavuje aj výšivka krivou ihlou. Dievča vpravo má okolo drieku uviazaný pás zvaný "krajec". Celkový pohľad na dievčatá v ľudovom odeve a chlapca oblečeného v odeve mestského typu.
    Dievčenský sviatočný odev z Madačky
  9. To the basket   Ženský sviatočný odev z Ábelovej 007-01

    ženský odev, sviatočný odev, sukňa, zástera, rukávce, živôtik, šatka na plecia, pás, spona, čepiec, šatka na hlavu, tkanie, výšivka krivou ihlou, viazanie
    Žena má oblečené biele vyšívané rukávce, na nich krížom cez prsia bielu šatku zvanú "kosička". "Kosička" je uviazaná vzadu na voľný uzol a pri krku je zopnutá sponou. Na "kosičke" má oblečený "ľajbík" (živôtik), ktorý je zdobený prišitými nazberanými stužkami a perličkami. Sukňa zvaná "geceľa" je zdobená našitou stuhou, výšivkou krivou ihlou, flitrami a pásom kupovanej bielej čipky nazývanej "štikeraj". "Šata" (zástera) je tkaná, zakončená strapcami. Okolo drieku má žena uviazaný kašmírový pás zvaný "krajec", ktorý je zdobený perlami. Na hlave má založený čepiec, spod ktorého vidieť čiernu zamatovú stužku zvanú "fáborka", ktorá účes spevňuje. Na čepci má uviazanú šatku.
    Ženský sviatočný odev z Ábelovej 007-01
  10. To the basket   Ženský sviatočný odev z Ábelovej 006-01

    ženský odev, sviatočný odev, sukňa, zástera, rukávce, živôtik, šatka na plecia, pás, spona, čepiec, šatka na hlavu, tkanie, výšivka krivou ihlou, viazanie
    Žena má oblečené biele vyšívané rukávce, na nich krížom cez prsia bielu šatku zvanú "kosička". "Kosička" je uviazaná vzadu na voľný uzol a pri krku je zopnutá sponou. Na "kosičke" má oblečený "ľajbík" (živôtik), ktorý je zdobený prišitými nazberanými stužkami a perličkami. Sukňa zvaná "geceľa" je zdobená našitou stuhou, výšivkou krivou ihlou, flitrami a pásom kupovanej bielej čipky nazývanej "štikeraj". "Šata" (zástera) je tkaná, zakončená strapcami. Okolo drieku má žena uviazaný kašmírový pás zvaný "krajec", ktorý je zdobený perlami. Na hlave má založený čepiec, spod ktorého vidieť čiernu zamatovú stužku zvanú "fáborka", ktorá účes spevňuje. Na čepci má uviazanú šatku.
    Ženský sviatočný odev z Ábelovej 006-01

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.